Przedmiot działalności i kompetencje
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5
im. Mikołaja Kopernika
ul. Narutowicza 207,
97-500 Radomsko
Szkoła realizuje cele i zadania określone w Ustawie o systemie oświaty umożliwiające uczniom zdobycie wiedzy i umiejętności koniecznych do uzyskania świadectwa ukończenia szkoły i pozwalających kontynuować naukę. Szczegółowe cele i zadania określa statut Szkoły [.docx, 101.71 kB]
Dyrektor Szkoły kontroluje spełnianie obowiązku szkolnego i przedszkolnego przez dzieci zamieszkałe w obwodzie Szkoły i prowadzi ewidencję spełniania tych obowiązków.
Niespełnianie obowiązku szkolnego lub przedszkolnego podlega egzekucji w trybie przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
Najważniejsze kategorie spraw rozstrzyganych w drodze decyzji administracyjnych:
wcześniejsze rozpoczęcie nauki przez dziecko, odroczenie obowiązku szkolnego, spełnianie obowiązku szkolnego poza szkołą, zwolnienie ucznia z obowiązkowych zajęć, skreślenie ucznia z listy uczniów, indywidualny program lub tok nauki.
Ocenianie, egzaminowanie i promowanie uczniów odbywa się na zasadach określonych w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 10 czerwca 2015 r. (Dz. U. z 2015 roku poz. 843 ze zmianami) w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych.
W sprawach dotyczących oceniania i promowania nie prowadzi się postępowania administracyjnego i nie stosuje się Kodeksu Postępowania Administracyjnego.
Podstawa programowa określona jest w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 roku w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół.
Wszystkie wersje tej strony:
W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.
- 03-07-2020 - Edycja treści
- 24-02-2020 - Edycja treści
- 15-11-2016 - Edycja treści
- 06-05-2015 - Uwzględnienie wytycznych WCAG 2.0
- 19-11-2013 - Edycja treści
- 04-01-2011 - Utworzenie treści
Statystyka odsłon tej strony:
Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 861